They seem to make lots of good flash cms templates that has animation and sound.

FAKIN SZIT


  Bierze ze 30Wat. Czyli to bedzie 0,8KWh na dobe.
Myślę, że więcej.
A ja myślę, że może nawet mniej. Bo kiedyś mierzyłem.


To ile?   8-)

Czytałem kiedyś artykuł, chodziło o chłodzenie procesorów i który ile
traci energi na cieło. Najwięcej węgla brał Cyrix 25W, potem Intel 20W i
Bez podania typu, napięcia i prędkości te dane są bezużyteczne.


Faktycznie te dane są bezużyterzne. Nie wiadomo jak je odnieść do tego
konkretnego przypadku.
Moc czynna to moc czynna i nic tego nie zmieni. Czy to będzie żarówka
samochodowa 45W, czy żarówka na trzonku E27 do oświelkania pomieszczeń 45W
to zawsze jest to 45W i nic tego nie zmini. Napięcie nie ma nic do gadania
(12V czy 230V).

Poza tym,
że system może wykorzystywać instrukcje HLT


A jak nie? Za wiele niewiadomych aby jednoznacznie to określić tylko na
drodze obliczeniowej.

A jak wymieni zasilacz z 200W na 300W to mu pobór wzrośnie o połowę ...
może i nie apteka ale proponujesz zawyżenie o czynnik ~10.


A jeszcze jest druga strona medalu. Jak ten komp będzie stał u niego w
mieszkaniu i coś przestanie działać, to zaraz będzie miał pielgrzymki "Bo
coś się stało, weź popatrz". Niech go jakiś internauta zapalony obudzi ze
dwa razy w środku nocy.
Za to też trzeba policzyć.   :-)

Można np. liczyć obroty dysku w liczniku, choć jeśli ma licznik
120obr/kWh to proponuję postawić kamerę i potem sobie obejrzeć na FFWD :)


:)
Dobre. Można zrobić tak:

1) Wyłądzasz wszystkie odbiorniki na noc, zostawiacz tylko sam komputer.
Spisujesz stan licznika, idziesz spać, rano wstajesz, spisujesz stan
licznika, zapisujesz czas jaki upłyną między odczytami. Obliczasz.

Ale kto wyłączy sobie np. lodówkę?
2) Zostawiasz wszystkie odbiorniki (znaczy te normalnie włączone, specjalnie
świateł nie oświecasz), i komputer włączony.
Robisz pomiary jak w puncie pierwszym.
W inną noc zostawiasz wszystko włączone poza komputerem (wytrzymacie chyba
jeden raz bez internetu?), mierzysz tło.
Znowu dokonujesz odczytów jak w punkcie pierwszym.
Obliczasz i wynik w kilowatogodzinach gotowy dla tego konkretnego przypadku.
Potrzebny jest tylko zegarek. Zbierasz oczywyście dostatecznie dużą próbkę
aby błąd ograniczyć, nie chcemy przewymiarować 10x.


| Istnieje takowa, niby czym spowodowana? W różnych mapach - wydaje
mi
| się - różna.

| Ty jedziesz prosto a GPS "zygzakuje" ;-)

IMHO to zygzakowanie sie kompensuje. GPS scinga zakrety, drobne
wzniesienia
i wyboje. Przebyty dystans mierzony za pomoca GPS, nie bedzie idealnie
dokladny. Choc to tez zalezy od tego co chcemy policzyc, czy
przemieszczenie
czy dokladnie przesledzic przebyta droge. Oczywiscie nie twierdze, ze
predkosciomierz w samochodzie jest dokladniejszy.


Nie wiem, jak z GPS, ale jak to jest, że drogomierz pokazuje dobre
odległości (na liczniku dziennego przebiegu dla długiej trasy, np. 305
km (wg map np. ViaMichelin) odchylenie nie przekracza 2, 3 km, a czasem
wcale) -- czyli uznaję go za dokładny.

Dlaczego drogomierz jest dokładny, a prędkościomierz ma przekłamywać?

Z drugiej strony, nie mam pojęcia jak realizowany jest pomiar prędkości
w GPS, ale chyba przecież nie w długim okresie czasu -- mamy pokazywaną
prędkość chwilową, najpewniej wyliczaną z dwóch kolejnych odczytów
pozycji (a nie z wielu kolejnych, bo wtedy mielibyśmy gigantyczną
inercję pomiaru przy zmiennej prędkości). Jeśli tak, to możemy mieć na
GPS błąd nawet 7 km/h (jak już pisał J.F. - już przy pomiarze 1/s i
błędzie 1m). Ale tu np.
(http://www.kt.agh.edu.pl/~brus/satelity/navi.html) czytam, że
dokładność to w najlepszym przypadku 3-5 metrów i to przy "poprawce
różnicowej", a o tej piszą, że działa w miejscu "znanym i
niezmiennym" -- więc w poruszających się samochodach, jeśli w ogóle,
pewnie działa słabo. Czytam też, że dokładność usługi SPS
(bezabonamentowej) to 10 do 30 metrów. Czy mam aż tak stare dane? Czy
coś przegapiłem i GPS oferuje _cywilnie_ większą dokładność?

W internecie mnóstwo odbiorników, z podawaną dokładnością pozycji i
prędkości: 10m, 10m/s (odpowiednio). I to są odbiorniki nawet
20-kanałowe (fakt, że jest też ileś odbiorników z deklarowaną
dokładnością właśnie 1 m, ale czy to nie jest zbyt optymistyczna,
"marketingowa" dokładność?).

Jak dla mnie to dokładność pomiaru prędkości w systemie GPS jest więcej
niż problematyczna. Dla małych prędkości/długich odstępów pomiaru nawet
bardzo problematyczna.

Pozdrawiam,
Przemysław Szeremiota

Witam

Siedze sobie i walcze z polaczeniem internetowym przez komoraska i juz mnie
to troche znudzilo :(. Siec era, telefon 6310, wlaczone gprs ciagle on-line.
Do kompa wpinam sie przez irde. Lacze sie z numerem +48604010101 jako login
i haslo wpisuje erainternet. Ustawiony przyspieszacz polaczen jako proxy
(infoman.eranet.pl port 8080). No i teraz napatoczyly mi sie 3 pytanka,
googlam i szukam na era.pl ale nic na ten temat nie ma ciekawego ;(. Moze
ktos mi cos uwiadomi:
Zaznaczam ze polaczenie takie zbudowalem pierwszy raz i lamka w tym temacie
jestem. Polaczenie ma sluzyc do aktualizacji bazy serwisowej klientow gdy
jestem w terenie i mam pod reka starego laptopika.

1) Skad moge wiedziec ze polaczylem sie przez GPRS i place tylko za
wyslane/odebrane dane a nie przez opcje gdzie place za kazda minute
polaczenia ? Numer dostepowy jest ten sam... ( wnioskuje ze login/haslo
rozroznia polaczenia - czasowe erawap/erawap ; gprs
erainternet/erainternet - czy dobrze mi sie wydaje ?)

2) Polaczylem sie i predkosc polaczenia jedyne 9,6 kb wskazywane przez
dialup windowsa ;( W panelu sterowania opcje modemu ustawione na max czyli
43,2 kb) Ponizej sa jakies opcje do wyboru - "connection method" i do
wyboru:  modem; isdn V. 110; isdn V. 120. Na www.eranet.pl znalazlem cos o
mozliwosci uruchomienia protokolu V. 110 przez wpisanie odpowiedniego
stringa. Lecz nie wyjasnili po co to i co daje jego uruchomienie i jakie sa
oplaty w takim przypadku - HELP !!! jak to ugryzc ??

3) Zresetowalem wszystkie liczniki w telefonie w celu pomiaru ile danych
wprowadzam w baze podczas jednej sesji uaktualniaia danych serwisowych.
Niestety aparat nie naliczyl mi zadnych danych wychodzacych ani
przychodzacych przez GPRS. Windowsowy dialupik oczywiscie tak. Dlaczego
aparat nie nalicza ilosci KB ? Czyzby zliczal tylko "lokalne" wejscia przez
telefon i gprs na stronki wap ? Jak moge dokonac pomiarow i nastepnie
kalkulacji kosztow przy pomocy sluchawki i jej licznikow ?
A moze przeszkadza funkcja ktora uruchomilem w aparacie - ciagle aktywne
gprs ?

4) A moze wogole cos zle robie ? W telefonie podczas sesji gprs nie musze
dzwonic na zaden numer - podczas pracy z laptopa jest ciagle  zainicjowane
polaczenie. Podczas pracy z komorki przez gprs mozna do mnie sie
dodzwonic,polaczenie sie na chwile przerywa po rozmowie wraca do stanu
pierwotnego - jezeli lacze sie przez laptopa i chce dla testu do siebie
zadzwonic to mam sygnal zajety. Jest tu gdzies jakis Zonk ;) Jezeli tak to
jak to poprawnie skonfigurowac ?

Z gory dziekuje za jakies konstruktywne podpowiedzi :-)


Siedze sobie i walcze z polaczeniem internetowym przez komoraska i juz
mnie
to troche znudzilo :(. Siec era, telefon 6310, wlaczone gprs ciagle


on-line.

Nie ma znaczenie czy masz włączoną tę fukkcje czy nie. Bo, po pierwsze
odnosi się ona tylko do WAP-u (przynajmniej w Erze), a po drugie standardowo
w każdej Nokii jest zablokowana.


Do kompa wpinam sie przez irde. Lacze sie z numerem +48604010101....


Czyli nie uzywasz GPRS-u, a zwykłego połaczenia dial-up (czyli płacisz za
czas połączenia). Zajrzyj na strony Ery, a dokładnie tutaj:
http://www.era.pl/cgi-bin2/korp/index.php?id=nokia_gprs_wxp&r=1 Tam
znajdziesz szczegółowe instrukcje korzystania z Internetu via GPRS. Tutaj
masz jeszcze link do konfiguracji kompa z win 98/me:
http://www.era.pl/cgi-bin2/korp/index.php?id=nokia_gprs_w95&r=1


Polaczenie ma sluzyc do aktualizacji bazy serwisowej klientow gdy
jestem w terenie i mam pod reka starego laptopika.


W taki razie warto by sie zastanowic czy zamiast GPRS-u nie tańsz bedzie
używanie połaczenia dial-up.


1) Skad moge wiedziec ze polaczylem sie przez GPRS i place tylko za
wyslane/odebrane dane a nie przez opcje gdzie place za kazda minute
polaczenia ?


Na wyświetlaczu telefonu, w lewym górnym rogu pojawia się literka G


Numer dostepowy jest ten sam... ( wnioskuje ze login/haslo
rozroznia polaczenia - czasowe erawap/erawap ; gprs
erainternet/erainternet - czy dobrze mi sie wydaje ?)


Nie, mam wrażenie że nie masz pojęcia o czym mówisz. ;-) Poczytaj dokładnie
to co jest napisane na stronie Ery do której podałem Ci link.


2) Polaczylem sie i predkosc polaczenia jedyne 9,6 kb wskazywane przez
dialup windowsa


Bo nie połączyłeś sie przez GPRS.


3) Zresetowalem wszystkie liczniki w telefonie w celu pomiaru ile danych
wprowadzam w baze podczas jednej sesji uaktualniaia danych serwisowych.
Niestety aparat nie naliczyl mi zadnych danych wychodzacych ani
przychodzacych przez GPRS. Windowsowy dialupik oczywiscie tak. Dlaczego
aparat nie nalicza ilosci KB ?


To samo co powyżej: nie byłeś połączony przez GPRS.